Što su poslovni portreti, kome služe i zašto?
Fotografija je prvo što uočavamo na nečijem profilu ako smo na njegov posao naišli online, stoga je potrebno da ta fotografija prikazuje subjekta u najboljem svijetlu.
Brojna zanimanja koriste profesionalne portrete za PR i marketing. Ako Vas se može naći online, profesionalna fotografija Vas može istaknuti i pomoći klijentima da Vas lakše upamte i prepoznaju.
Poslovni portret (eng. corporate headshot) je vrsta fotografije koja prikazuje lice osobe u blagom close up-u. Poslovne portrete traže zapravo svi kojima su potrebne profesionalne fotografije kako bi unaprijedili svoj posao. Od velikih firma kojima su potrebne za web, do mladih poduzetnika kojima takva fotografija koristi za društvene medije kao što su Linkedln, Facebook, Twitter i slično.
Poslovni portreti moraju biti prilagođeni poslu kojim se bavite. Mogu biti fotografirani u profesionalnom studiju, ali i u poslovnom okruženju. Primjerice uredu, bolnici, tvornici i slično.
Proces izrade
Samo fotografiranje može trajati od 30 pa do 120 minuta, a sve ovisi o fotografu i klijentu.
Na unaprijed dogovorenom terminu fotograf upoznaje klijenta, upoznaje njegove potrebe i želje. Nakon što fotograf dobije sliku fotografije kakvu klijent želi, počinje proces.
Kvaliteta konačnog ishoda fotografije ne proizlazi iz skupocjene opreme, već iz komunikacije između fotografa i klijenta.
Najveći, ali i najteži dio posla fotografa je upravo to da se pored objektiva klijent opusti i osjeća samouvjereno. Fotograf je dužan klijentu davati upute oko toga kako pozirati. Koliko nagnuti glavu, kako pravilno „otvoriti oči“, kako složiti položaj tijela, osmijeh, ruke i slično. Zapravo je posao fotografa da izvuče ono najbolje u ljudima kako bi se prikazali u najboljem svijetlu.
S obzirom na to da je fotografiranje suradnja subjekta i fotografa, kao klijent potrebno je pridržavati se nekih pravila kako bi se dobio željeni ishod:
- Odjeća– svako zanimanje ima svoju radnu odjeću koja jasno komunicira čime se bavimo. Štoviše kod primjerice doktora, bijela kuta snažno utječe na stvaranje osjećaja povjerenja, isto je kod kuhara i slastičara. U redu je da vas poslovni profil pokaže u vašoj radnoj odjeći.
- Nakit– za stvaranje osjećaja povjerenja, bitno je uspostaviti tzv. “eye contact” tj. kontakt očima. Stoga je bitno da fokus na vašoj poslovnoj fotografiji bude na vašem pogledu pa je preporuka da nakit izostavite.
- Šminka– što se šminke tiče vrijedi pravilo, manje je više!
- Bubuljice i nedostaci– eventualni nedostaci kao što su bubuljice, masna koža ili crvenilo uklanjaju se u procesu obrade fotografije.
- Poza– pokažite svojim stavom da ste otvoreni za razgovor i da posvećujete sugovorniku punu pažnju. To postižete izravnim gledanjem u kameru, te okruženje u kojem se ne vidi vaša prezaposlenost za računalom ili telefonom.
Nakon što je fotografiranje završeno, slijedi obrada fotografija gdje se uklanjaju sve nepravilnosti te isporuka klijentu.
Psihologija poslovnih portreta
Profesionalni fotograf zna da je 10% u opremi, a 90% u njegovoj vještini da iz klijenta izvuče maksimum svojim usmenim uputama o vještinama poziranja i kreiranja ugodne atmosfere. Umjetnost kontroliranja ljudskog lica i tijela, kao i rasvjete koja se koristi, najvažniji su faktori između klikanja fotki i izrade pravih portreta.
Fotografiju s lijeve strane možemo prepoznati kao fotografiju koja je rađena bez ikakvih uputa. Takav stil “tu sjednite, tamo pogledajte, klik i gotovo” svi imamo u glavi i kod većine odražava iskustvo fotografiranja u profesionalnim uvjetima. Dok kod desne fotografije uočavamo razliku u položaju ramena, vrata, i kompletnog lica. Proces je to koji može potrajati od 15 pa do 120 minuta, ali konačni ishod je uvelike isplatljiv.
Ako imate firmu i želite svoje poslovanje prebaciti i na web, mladi ste poduzetnik ili tražite posao preko interneta. Fotografija je prvi dojam koji ostavljate. Ako želite da on bude profesionalan i samouvjeren, kontaktirajte nas za detaljnije informacije ili rezervacije termina.